ATELIER - DANS DE SOCIETATE

 

Cursul poate avea loc individual, in pereche si in grup:

Dansuri moderne si de societate( sportive) :
Hip-Hop, Comercial Dance, Salsa, Merengue, Cha Cha, Tango, Vals vienez , Slow Fox, Vals Englez, Quick Step, Jive, Rock’N Roll, Country, Latino, Jazz Funky, Musical, Lyrical Jazz, Reggaeton, Street Dance, Robot Dance, MICHAEL JACKSON Style, etc.

Specificatii cursuri dans

Cursurile de dans se vor tine pe categorii de varsta, in functie de marimea si disponibilitatea spatiului de desfasurare a cursurilor, dar si a preferintelor catre un anumit stil de dans.

Se recomanda 2 tipuri de frecventa: saptamanal si bisaptamanal -sedinte a cate 55 minute

Pentru cel bisaptamanal se poate opta la 2 stiluri de dans simultan(ex. vals si hip-hop) sedinta fiind impartita in 2/3 pt un stil de dans si 1/3 pt celalalt. Se stie afinitatea elevilor pt dansurile moderne cat si dorinta parintilor pt copii de a cunoaste dansurile clasice si de societate.

Pt performante optime un elev poate accede la cel mult 2 stiluri de dans lunar. In fiecare luna se incepe un nou stil de dans( sau 2 vezi repetitile bisaptamanale) si se poate reveni la un anume stil de dans daca sunt cerinte.

Pentru a ajuta cursantii sa ia o decizie buna,  perioada minima de accedere la cursuri este de 3 luni (rezultatele se vad in timp dar si inclinatia catre aceasta activitate). Clasele de dans se pot sustine in limba romana, engleza sau spaniola

 

URMATORUL CURS:

MEDIA:

Locuri atelier:

  • CURS [6-12 ani]:
  • CURS [ADULTI]:

Obiective cadru ale cursului de balet

1. Introducerea in lumea baletului clasic.
2. Dezvoltarea orientarii in spatiu, a coordonarii si a echilibrului.
3. Dezvoltarea mobilitatii articulare.
4. Implementarea notiunior de baza, pozitia trenului inferior si a trenului superior in baletul clasic.
5. Insusirea elementelor fundamenale de balet. Dezvoltarea pozitiva a creativitatii individuale, insusirea momentelor coregrafice.
6. Prezenta scenica si interpretarea coregrafica

Despre dans:

Vals

Valsului Englez, cunoscut în zilele noastre sub numele de Vals Lent are ca origine Boston-ul. Varianta modernă a acestui dans a apărut în jurul anului 1900, fiind elaborată de către englezi.
După o evoluţie de un secol, Valsul Lent este astăzi un dans lin, caracterizat prin acţiunea de “swing”.
Specific Valsului, înălţarea şi coborârea se repetă ciclic la fiecare măsură după cum urmează: inaltarea incepe pe timpul 1, continua pe timpul pasilor 2 si 3 si se coboara la sfarsitul pasului 3.
Valsul vienez este cel mai vechi dintre dansurile actuale de salon. Acesta a aparut in a doua jumatate a secolului al 18-lea in Germania si Austria, castigand apoi teren datorita celebrelor compozitii ale lui Johann Strauss .
Din anul 1932 valsul vienez a fost prezent in toate competitiile de dans sportiv. Astazi, este un dans de societate care face parte din standardul international de dans sportiv contemporan.
Valsul vienez este un dans de rotatie in care dansatorii se rotesc, fie in sensul acelor de ceasornic fie in sensul invers acelor de ceasornic, aceste rotiri intercalandu-se cu pasi de schimbare pentru a modifica directia de rotatie.

Tango

Tango-ul este un dans care s-a nascut in suburbiile din Buenos Aires (Argentina), la sfarsitul secolului XIX. La inceputul secolului al XX-lea acest dans ajunge in Franta unde nu a fost insa un succes imediat. Tango-ul a fost privit mai mult ca un dans erotic si nu a fost initial acceptat de inalta societate europeana.
Magia acestui dans cuprinde Parisul, New Yorkul, Londra, moment in care tango-ul sufera transformari esentiale: sali de bal, haine luxoase, orchestre specializate.
Toate criticile aduse nu au putut opri ascensiunea tango-ului. Profesorii de dans din Marea Britanie au adaptat tango-ul argentinian la forma pe care o imbraca astazi in competitiile de dans sportiv. Miscarile in tango-ul sunt lungi, elegante, bazate pe invartiri. Mai mult decat atat, tango-ul este provocare, pasiune, o adevarata lectie de seductie…

Slow-Fox

Slow Fox-ul isi are originea in Foxtrot, dansat prima oara la New York. La New York Theatre Harry Fox prezenta momente de dans cu miscari rapide combinate cu pasi lenti. Cand se refereau la dansul lui, oamenii ii ziceau “Fox’s Trot” (mersul lui Fox). In 1914, America recunoaste Fox Trot-ul ca dans. Slow Fox-ul devine dans de consurs obligatoriu in 1930.
Slow Fox-ul este unul dintre cele mai elegante dansuri lasand impresia de plutire pe ring. Este un dans swing cu aplecari largi, ridicari si coborari si cu o tehnica de picior dificila. Un dans linistit cu pasi inegali, cu unduiri neintrerupte, cu miscari largi, în care corpul avanseaza lunecand intr-o deplasare continua, dansatorii de Slow Fox necesitand echilibru si sincronizare.
Slow Fox-ul este dansat pe melodiile stilului jazz lent – blues lansat de marii cântăreti Ella Fitzgerald si Louis Armstrong.

Quickstep

Cele mai multe caracteristici ale Quickstep-ului au fost imprumutate de la dansul Charleston, dezvoltat in 1925 Pe figuri modificate din Charleston englezii au suprapus ritmul rapid al Foxtrot-ului . Dansul care a rezultat l-au botezat Quickstep. A fost prezentat pentru prima oara intr-o competitie de dans in anul 1927 impreuna cu Slow Foxtrot-ul de catre un cuplu de dansatori englezi.
Quickstep-ul este cel mai energic dans standard, cu ritmul cel mai alert. Popularitatea acestui dans vine si din faptul ca inveselea tinerii din clasa de mijloc a societatii, cu ritmul sau entuziast. Caracteristic Quickstep-ului sunt deplasarile “in fuga” si sariturile, care au un aspect lin si constant.
Quickstep-ul se danseaza in general pe muzica orchestrelor de jazz.

Cha-Cha

In cazinourile din Cuba, la sfarsitul anilor 1940, s-a incercat combinarea ritmul american de jazz cu cel cubanez de rumba.Rezultatul a fost Mambo.
Printre numeroasele figuri de mambo, exista una care se numea “chatch”, care implica trei miscari rapide ale greutatii urmate de doi pasi mai lent realizati. Pana la inceputul anilor 1950, aceasta figura a schitat un nou dans denumit cha – cha – cha.
In 1951,compozitorul cubanez Enrique Jorrin a introdus cha cha pe ringurile de dans cubaneze in timpul spectacolelor cu orchestra Americana.Ritmul mai lent cu care orchestra cubaneza americana interpreta mambo-ul le-a permis dansatorilor sa foloseasca o tripla pendulare a bazinului pe numaratoarea lenta.Astfel a luat nastere Triplu Mambo,mai tarziu denumit cha cha.
Cha Cha –ul este plin de vitalitate si forta, implica miscari rapide intr-un ritm sacadat si degaja o atmosfera vesela si energica. Datorita ritmului rapid cha-cha-ul cere pasi foarte mici, multe miscari de solduri, ceea ce face dansatorii foarte expresivi. Numaratoarea caracteristica un, doi, trei, cha-cha a facut acest dans cunoscut in intreaga lume.

Rumba

Rumba se naste in sec.al XVI-lea, o data cu sosirea primilor sclavi negri din Africa. Se presupune ca rumba are la origine un gen de Flamenco adus de spanioli in Cuba, unde a intrat in contact cu ritmurile sclavilor africani.Termenul de „rumba” provine din spaniola, unde desemna ,la inceput, petrecerile oficiale,dansurile si muzica.Ulterior,numele ajunge sa descrie nu un dans, ci o femeie cu un stil de viata foarte libertin, drept pentru care rumba ajunge sa fie considerata un dans vulgar.
Rumba originala presupune miscari caracteristice ale soldurilor, cu o atitudine dominanta din partea barbatului si senzual-defensiva din partea femeii.Miscarile dansatorilor sunt in armonie cu ritmul intrumentelor de acompaniament- maracas,congas,bongo si clave.
Astazi, rumba se danseaza pe un tempo de bolero, mai lent decat ritmul sau initial, pastrandu-si insa eleganta si senzualitatea.

Jive

Jive-ul s-a nascut prin anii 1880 in SUA urmandu-si cursul firesc in tot ceea ce priveste evolutia unui stil de dans, imprumutand miscari din Foxtrot, Charleston si Black Bottom.
De la aparitia sa, Jive-ul a cunoscut mai multe denumiri, cu diferente mai mici sau mai mari: Ragtime – Swing – Lindy Hop (1927) – Jitterbug. Din Jitterbug, odata cu explozia muzicala din anii ‘40 si ‘50 dansul isi va continua evolutia trecand prin noi stagii, suferind noi si noi influente, generand astfel noi dansuri: Boogie-Woogie, Be-Bop, Rock-and-roll, Twist, Disco, Hustle si Jive. De remarcat este faptul ca Jive este un dans foarte rapid, care consuma multa energie si totodata confera dansatorilor senzatia de imponderabilitate. Muzica pe care se danseaza astazi Jive-ul si stilul libertine de exprimare il face foarte popular in randul tinerilor.

Samba

Samba incepe in Brazilia la Rio de Janeiro. La fel cum s-a intamplat si cu multe alte stiluri, istoria a influentat bineteles si samba. In secolul al XVI-lea, portughezii au colonizat estul coastelor Americii de Sud aducand mai tarziu bastinasi africani (sclavi) pentru plantatiile din Bahia. Prin acest dans ei incantau diverse zeitati, samba inseamna sa te rogi, sa invoci spiritul tau protector.
Din 1830 Samba a fost cunoscuta sub numele de Zemba Queca si mai apoi Mesemba.In 1941 popularitatea sambei explodeaza datorita momentelor de dans de exceptie realizate de Carmen Miranda in filmele ei.
Samba ca dans de competitie mentine multe din elementele traditionale ale sambei.Ea a fost oficializata ca dans de competitie in 1956 de catre Pierre Lavelle.

Paso-Doble

Paso Doble este cel mai misterios dintre toate dansurile sportive. Din 1945 el face parte din categoria dansurilor competiţionale, iar începând din 1959 Paso Doble a fost standardizat. Melodia are o structură complexă care cuprinde o introducere, o parte principală şi o încheiere, delimitate între ele de accente muzicale clare.
Atitudinea si muzicalitatea in Paso Doble reprezintă dramatizarea prin dans a coridei spaniole, ceea ce dă caracterul spectaculos al dansului. În Paso Doble, bărbatul este în lumina reflectoarelor mai mult decât în alte dansuri. Din acest motiv Paso Doble mai este caracterizat şi ca “dans al bărbatului”.
Bărbatul îl imită pe toreador, care, cu atitudinea sa îndrăzneaţă, îşi afirmă superioritatea în faţa bestiei. Femeia intruchipează, “muleta” (pelerina roşie cu care toreadorul ţine sub control taurul) şi trebuie să fie, suplă, fexibilă, elegantă şi pasivă. Frumuseţea si viteza mişcărilor ei trebuie să ilustreze iscusinţa si eleganţa “pase-urilor” toreadorului. Mai mult decât atât, ea devine foarte activă prin miscarile de Flamenco din coregrafie. Astfel, in Paso Doble, dansatorii evoluează împreună sub ameninţarea unui taur imaginar.

Galerie foto atelier:

Copyright © Artes 2017 | email: Contact@CursuriArtes.ro | telefon: 0721 248 259  |  Site by Fenomedia Solutions | Edit by EdwArt Studio
Continutul acestui site este protejat prin legea dreptului de autor L8/1996.  Folosirea continutului si fotografiilor din acesta fara
instiintarea respectiv aprobarea proprietarului acestui site se pedepseste conform legilor in vigoare.